Platform use: Modules & Prices

Basic module "Corporate Shop

The use of the basic module of our platform is free of charge, provided that a minimum monthly turnover** is achieved in the Corporate Shop. Otherwise, the following usage fees apply:

Basic module "Corporate Shop
Prices per month (plus VAT)
up to 500 employees *
25€ **
from 501 employees:inside *
250 € **
from 2,501 Employees *
on request **

* Number of employees who are created as users on the platform.
** The usage fee for the basic module is reduced by the sum of the monthly instalments if you book our furniture offer at the same time.

Range of functions: With the basic module you get access to all the Core functions of the platform: Corporate Shop / Marktplatz, Genehmigungs-Workflow, Digitale Inventarverwaltung für gemietete und geleaste Produkte, Verwaltung von Standorten, Abteilungen, Mitarbeiter:innen und Zugriffsrechten.

Zusatzmodul

Für die Erweiterungen „Interne Services im Shop anbieten“ und „Bestands-Inventarisierung“ sowie für das dauerhafte Management gekaufter Positionen* fallen nutzungsbasierte Kosten an: 

Add-on modules "Internal Services & Inventory"
Basisgebühr pro Monat (zzgl. MwSt.)
Nutzungsabhängige Gebühr** pro Monat (zzgl. MwSt.)
up to 100 positions
25 €
0,50 € pro inventarisierter Position
ab 251 Positionen
0,45 € pro inventarisierter Position
ab 501 Positionen
0,40 € pro inventarisierter Position
ab 1.001 Positionen
0,35 € pro inventarisierter Position
ab 2.501 Positionen
0,30 € pro inventarisierter Position
ab 5.001 Positionen
0,25 € pro inventarisierter Position
ab 10.001 Positionen
Enterprise-Tarif:
Fordern Sie gerne ein individuelles Angebot an!

* gekaufte Produkte/Services werden im Gegensatz zu gemieteten oder geleasten Produkten standardmäßig nicht inventarisiert, sondern sind lediglich in der Bestellhistorie aufgeführt. Die Verwaltung gekaufter Produkte über ihre Lebensdauer (Standort ändern, Mitarbeiter-Zuordnung ändern etc.) erfordert das Zusatzmodul für die Bestandsinventarisierung. Welche gekauften Produkte kostenpflichtig inventarisiert werden sollen, können Sie bei jedem Kauf entscheiden.

** wir rechnen monatlich exakt nach tatsächlicher Nutzung ab und wenden die in der Tabelle dargestellten, mit steigender Anzahl günstiger werdenden Staffelpreise an. Dabei zählen jeder bestellte und inventarisierte interne Service, jede direkte Inventarerfassung und jeder gekaufte und inventarisierte Service und als eine Position. Beispiel: Bei insgesamt 1.500 inventarisierten Positionen berechnen wir 550 € pro Monat (Basisgebühr 25€ + 1.500 x 0,35€).

Details on the scope of functions of the additional module "Inventory" can be found at here.

As-a-Service models

We offer companies two different options for purchasing furniture in monthly rates for themselves and their employees:

Classic leasing is characterised by particularly favourable monthly instalments, which are made possible by a fixed term (for office furniture from 60 months). For Classic Leasing, we work together with well-known German leasing companies. 

Our Flex-Rent allows maximum flexibility at reasonable costs and is therefore ideal for all companies that shy away from the fixed term commitment of Classic Leasing.

The following applies to both as-a-service models: with us, there is no minimum purchase, a smart, process-optimised platform and, in any case, high-quality brand-name furniture. 

We would be happy to clarify which option is best for your company in a discussion.

For a first cost estimate, please use the following calculation tool:

What total costs should I expect?

XOROS Home Contact

Let us advise you

Do you have any questions about our prices, the additional module or Classic Leasing or Flex Lease?

en_GBEnglish (UK)
logo xoros home

The as-a-service solution for furniture & co

Equip employees easily

Would you like to learn more about our solution?

You can find further contact options here.

logo xoros home
XOROS Home Professional home office

Welcome to XOROS Home

If you have any questions, please call us.

Tel.: +49 40 853 77 201